donderdag 18 november 2010

Stand van zaken

Beste lezer,

Hierbij zal ik aangeven hoe het ervoor staat met mijn schoolopdrachten.

Blok 1:
Minor Gezin in de schijnwerper:
In blok 1 heb ik de minor 'Gezin in de schijnwerper' gevolgd. Deze vond ik erg interessant! De nieuwe informatie is goed toe te passen in mijn beroep als leerkracht.

De kennistoets (QMP) van deze minor heb ik behaald met een 8,5. Daarnaast moesten we als groepje een beroepsproduct inleveren. We hebben een leskoffer gemaakt met als thema 'Generaties'. Hier hebben we 4 lessen in opgenomen met uitbouwmogelijkheden en aandacht voor geadopteerde kinderen. We zijn er trots op het product en denken dat dit een bruikbaar, leerzaam product is binnen een basisschool. De beoordeling laat nog even op zich wachten.

Godsdienstvisie:
Verder heb ik de godsdienstvisie-opdracht afgerond en ingeleverd! Dus ook dit is weer een zorg minder. De beoordeling laat nog even op zich wachten.

Blok 2:
Nu ik alle opdrachten voor de minor van blok 1gedaan heb, kan ik dat achter me laten en richten op blok2.

Minor Jeugdcultuur:
Ik ben begonnen met de minor 'Jeugdcultuur'. Tot nu toe is ook deze minor erg interessant! Het spitst zich op de jongeren van tegenwoordig en eerdere generaties worden hierin natuurlijk ook meegenomen. De opdracht bij deze minor is een onderzoek doen naar jongeren, ook in een groepje. Wij hebben ervoor gekozen om ons te verdiepen in het thema: jongeren en kijkgedrag (tv-programma's).

Leergang bewegingsonderwijs:
Nog maar 2 dagen lesgeven op stage en dan is de stage klaar. Hiernaast loop ik goed op schema met de opdrachten voor het verslag. Ik ben nog niet begonnen aan het lezen van de artikelen. De toets hierover heb ik pas in januari, dus dat komt nog wel.

Afstudeeronderzoek:
Ik zag er een beetje tegenop om te beginnen met mijn AO (afstudeeronderzoek). Dit komt doordat ik in Pabo 3 ook een onderzoek heb mogen doen, naar eigen keus. Hier kwam ik achter dat mijn zwakke punten bij dit soort opdrachten zijn: grenzen afbakenen en het doel voor ogen houden. Maar ik ben dan toch begonnen met mijn AO. Tot nu toe heb ik de lay-out, voorwoord, inleiding en kleine stukjes van hoofdstuk 1 en 2.

Aangezien ik geen herkansingen heb in januari, zal ik veel vrije tijd hebben. De bedoeling is januari te gebruiken om het praktijkdeel op poten te zetten, die ik tijdens mijn LIO periode zal uitvoeren.

Conclusie:
Ik loop op schema en het ziet er positief uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten